FRIATEC uviedol do prevádzky prvú európsku komerčnú elektráreň na palivové články s výkonom 1,4 MW

Dátum: 18. 01. 2018
Prvá elektráreň tohto typu v Európe bola v roku 2016 umiestnená a sprevádzkovaná v sídle firmy FRIATEC AG v Mannheime – Friedrichsfelde v Nemecku. „Naše výrobné procesy si vyžadujú veľké množstvo energie a tepla. Technológie palivových článkov nám umožnia splniť tieto požiadavky tak efektívne a čisto, ako je to len možné. Posilníme tak naše ekologicky šetrné výrobné procesy,“ vysvetľuje rozhodnutie spoločnosti Klaus Wolf, generálny riaditeľ spoločnosti FRIATEC AG.

Boeing


Prvá elektráreň s palivovými článkami v Európe
Spoločnosť FRIATEC AG začala spolupracovať so spoločnosťou E.ON Connecting Energies a spoločnosťou FuelCell Energy Solutions GmbH, ktorá je zodpovedná za technickú realizáciu, inštaláciu a údržbu zariadenia. 1,4 MW palivový článok bude poskytovať približne 60 % energie, ktorú FRIATEC vyžaduje na výrobné procesy.

„Táto elektráreň nám umožní vytvárať skoro polovicu požadovanej elektrickej energie, čo povedie k zníženiu emisií CO2 približne o 3 000 ton ročne,“ pokračuje Wolf. Okrem výstavby elektrárne na palivové články plánuje FRIATEC zrekonštruovať celú existujúcu tepelnú infraštruktúru.

„Tešíme sa, že môžeme spustiť prvú komerčnú elektráreň na palivové články rádovo v MW v Európe v priemyselnom prostredí v Mannheime,“ hovorí Robert Hienz, generálny riaditeľ E.ON Connecting Energies. „Ukazuje to, že i vysokoúčinné technológie rozvíjajú svoju predajnosť a môžu slúžiť na uspokojovanie skutočných potrieb zákazníkov, ako je v tomto prípade zníženie emisií CO2 zhruba o 25 % a výrazné zníženie nákladov na energiu.

Vysokoefektívna výroba energie a tepla
Palivové články premieňajú palivo na elektrinu a teplo pri použití vysokoefektívneho elektrochemického procesu. Keďže tu chýba spaľovanie, proces neprodukuje prakticky žiadne škodliviny. Rovnako ako batérie, palivový článok sa skladá z mnohých jednotlivých článkov. Každý článok obsahuje anódu, katódu a elektrolyt. 

Keď na vodík bohaté palivo, ako napríklad zemný plyn alebo bioplyn, vstúpi do sústavy palivových článkov, začne elektrochemicky reagovať s kyslíkom (napr. so vzduchom) a dochádza k produkcii elektrického prúdu, tepla a vody. Zatiaľ čo klasická batéria poskytuje stabilné množstvo energie, palivové články vytvárajú prúd tak dlho, kým sa im dodáva palivo.

DFC® elektrárne od FuelCell Energy Solutions sú založené na technológii roztaveného uhličitanového palivového článku. Názov palivového článku je odvodený od jeho elektrolytu, ktorý sa skladá z draslíka a uhličitanu lítneho. Na výrobu elektrickej energie generujú uhličitanové palivové články vodík priamo z palivového zdroja, ako je zemný plyn alebo bioplyn. 

Tento tzv. vnútorný formovací proces, ktorý patentovala spoločnosť FuelCell Energy, predstavuje spolu s uhličitanovými palivovými článkami jasnú konkurenčnú výhodu na poli ľahko dostupných zdrojov energie. 

Zdroj: solarnenovinky.skFoto: Boeing
Facebook
Prečítané: 492x

REKLAMA

Bezplatný Newsletter

Aktuálne správy z odboru fotovoltiky a akumulácie energie
jsem člověk
jsem robot
NAJČÍTANEJŠIE
Dnes
x

Využívaním týchto služieb súhlasíte s používaním a ukladaním cookies. Viac o cookies nájdete v časti Pravidla cookies.

Podmienky používania   |  Redakcia portálu   |  English   |  Facebook
© Copyright Solárne Novinky.sk. Všetky práva vyhradené.
Top50 Solar
Portál SolárneNovinky.sk predstavuje odborné online médium, ktoré sa venuje nasledujúcim témam: fotovoltické panely, meniče, mikro striedače a FVE.
Generováno 0.1 s
CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/) RS_PROHLIZEC:DALSI HTTP_REFERER: